5 Ekim 2015 Pazartesi

Google Kimliğinin Gelişimi





Google geleneksel bir şirket değil. Misyonumuz, yani dünyanın bilgisini almak ve bu bilgiyi evrensel olarak erişilebilir ve faydalı yapmak, gelişmeye devam ediyor. Geçen yıl biz tasarımcılara ve geliştiricilere genişleyen çoklu bir cihaz, çoklu ekran dünyasını kucaklamak konusunda yardımcı olmak için Materyal Design’i tanıttık. Bunları aklımızın bir köşesinde tutarak, kullanıcılarımıza Google’ı her nerede karşılaşırlarsa karşılaşsınlar daha erişilebilir ve kullanışlı hale getirmeyi amaçlayan yeni bir marka kimliği paylaşmaktan büyük heyecan duyuyoruz.

Kuruluşundan bu yana, Google.com ana sayfası çarpıcı bir şekilde sade olmuştur: ilginç, çok renkli logosu temiz bir beyaz tuval üzerine tek bir ulaşılabilir veri giriş alanı üzerinde oturmaktadır. Fakat teknoloji ilerledikçe, tuvalin kendisi değişiyor ve veri girişleri ve ihtiyaçlar daha çeşitli hale gelmektedir. Etkileşim ve iletişim kurmak için cihazlar ve yolların yeni sınıfları çevremizdeki dünyada takılabilir aksesuarlar, ses teknolojisi ve akıllı cihazlar ile ortaya çıkmıştır. Kullanıcılar artık cihazların bir takımyıldızını kullanarak Google ile meşguldür ve markamız, her yeni cihaz ve yüzey tarafından sunulan fırsatları tam olarak kucaklarken, aynı zamanda onların bizim ana sayfamızdan bekledikleri aynı sadelik ve zevki ifade etmelidir
İşte burada insanların Google hakkında ne bildikleri ve ne sevdikleri ve markayı olmaya çalıştığımız gibi dinamik ve alışılmamış olmasına devam edecek şekilde geliştiren bazı tasarım konularına dair  bir inceleme.
Birlikte tasarlandılar…
Bu yılın başlarında, Creative Lab ve Material Design ekibi de dahil olmak üzere şirketin genelindeki tasarımcılar, yoğun, hafta boyu süren tasarım koşusu için New York'ta toplandılar. Biz belirtmek istediğimiz dört zorluğu tanımlayan bir özet hazırladık:
  1. Kısıtlı alanlarda tam logo modelini hissini iletebilecek ölçeklenebilir bir işaret.
  2. Etkileşimin her aşamasında kullanıcılara cevap veren dinamik, akıllı hareket birleşmesi.
  3. İnsanların Google ile günlük karşılaşmalarında tutarlılık sağlamak için ürünlerimizde markalaşmaya dönük sistematik bir yaklaşım.
  4. Kullanıcılarımızın markaya duydukları sevgiyi, ihtiyaçlarının nasıl değiştiğini düşünceli bir dikkate almayla birleştiren, bizi Googley kılan bir arıtma.


Biz markamızın temiz, beyaz bir arka planda dört renk olan çekirdeğinin özüne dönerek başladık ve onu geliştirdik. Yapışkanlar yapıştırıldı, iğneler takıldı ve parametrik eğriler canlandırıldı. Yüzlerce saatlik tasarım çalışmaları ile dolu olan kesme odasının zeminiyle, heyecan verici bir kaç yönde yola çıktık.

This collaborative process led to a system flexible enough to be used across our marketing materials and product work on any platform: three elemental states that make up a single logo.

Biz kurumdaki ekipler ile düşüncemizi paylaştık. Biz tasarım ve yaygınlaştırma stratejisi yinelerken, mühendislik, araştırma, ürün ve pazarlama fikirleri test etti ve uygulanabilirliğini değerlendirdi. Bu işbirlikçi süreç pazarlama malzemeleri ve herhangi bir platformda bir ürün çalışmasında kullanılabilecek kadar esnek bir sistemin oluşmasını sağladı: tek bir logoyu oluşturan 3 temel durum.


Öğeler

Google’ın Logosu

Bizim farklı çok renkli dizimizi tutan, sans serif fontuyla yazılmış bir logo.

Noktalar

Etkileşimli, yardımcı ve geçişken anlar için logonun dinamik özü.


Google G

Küçük ortamlarda çalışan Google logosunun özlü versiyonu.


Sistemi anlamak


Düşünme ve tasarım geliştirme temel unsurlardan çok daha derinlere gider ve geniş bir uygulama yelpazesi üzerinde çalışan ekipler arasında tutarlılığı sağlamaya yardımcı olmak için bir yazılım geliştirildi. Aşağıdaki örnekler kapsamlı değildir, ancak sisteme giren düşünceyi biraz göstermektedir.


Logo

 

Google logosunun her zaman, basit, kolay ve cana yakın bir tarzı olmuştur. Biz bu nitelikleri geometrik formların matematiksel saflığını ders kitabındaki harf baskısının çocuksu sadeliği ile birleştirerek korumak istedik. Yeni logomuz özel bir geometrik sans-serif yazı karakterinde ayarlanmıştır ve çok renkli oyunculuğunu korumaktadır ve her zaman biraz sıra dışı olacağımızı hatırlatan önceki logomuzdan kalma biraz döndürülmüüşmüş 'e' bulunmaktadır.


Nihai logo tüm yeni dijital ortamlarda maksimum okunabilirlik için çeşitli boyutlarda ve ağırlıklarda etraflıca test edildi. Ekran ve baskı kullanımını yönlendirmek için, biz ürün tedavileri için boşluk, açıklık kuralları, ürün kilitlenmeleri ve kırmızı çizgi özellikleri dahil olmak üzere logonun tüm yönlerini kapsayacak şekilde standartlar geliştirdik.


Google G’nin Oluşumu

Google G doğrudan 'G' logosundan türetilmiştir ancak diğer unsurları ile alan paylaşmaya ihtiyacı olduğu küçük boyutlarda ve ortamlarda ayağa kalkmak için artırılmış görsel ağırlık kullanır. İkonografi ürünümüzle aynı sistemde tasarlanan Google G’de, dairesel şekil, yuvarlak formun direkle enine buluştuğu noktada görsel bir "kapatmayı" önlemek için gözle görünür biçimde düzeltildi. Renk oranları logonun tam görüntüsünü iletmektedir ve yazı fontu etrafında göz hareketine yardımcı olacak şekilde dizilmiştir.


Google Noktaları Hareket Halinde


Google noktalar, logonun dinamik ve sürekli hareketli bir halidir. Onlar Google'ın işteki zekâsını temsil eder ve Google'ın sizin için ne zaman çalıştığını gösterir. Biz bu eşsiz, sihirli anları dikkate alıyoruz. Dinleme, düşünme, cevap verme, anlayışsızlık ve onay da dâhil olmak üzere bir dizi ifade geliştirildi. Onların hareketleri doğal görünse de, onların hareketi geometrik yaylar boyunca hareket eden ve çabuk genişleme eğrilerinin standart bir dizisini takip eden noktalar ile tutarlı yollar ve zamanlamada yatmaktadır.


Renk

Google logosu harfler arasındaki beyaz boşluklardan faydalanıyor, fakat Google G’de olduğu gibi renkler bitişik olduğunda, görsel olarak harmanlanıyorlar ve orijinal değerinin koyulaşması ve bulanıklaşmasına neden olabilir. Biz doygunluk ve patlaklık sağlamak için kırmızı, yeşil ve sarının canlılığını ayarladık.


Uygulama

 

Tipografi

 

Logoyu geliştirmeye paralel olarak, ürün kilitlenmeleri ve destekleyici kimlik malzemelerinde logoyu tamamlamak için özel bir geometrik sans-serif yazı tipi oluşturduk. Biz buna Product Sans diyoruz. Yazı tipi tasarımı aynı ders kitabı harf baskı tarzından ipucu alıyor ancak hepimizin geometrik bir sans serif’den beklediğiniz tarafsız tutarlılığı benimsemektedir. Bu bize Google Logosu ve ürün adı arasındaki ayrımı uygun bir düzeyde tutmamıza izin veriyor. Yazı tipindeki karakterler rakamları, noktalama işaretleri, vurgusu, alternatif karakterleri, kesirleri ve sembolleriyle tamdır ve genişletilmiş Latin, Yunan ve Kiril alfabelerini desteklemektedir. 


Ürün

Google genelinde birçok ürünümüz güncellemelerini yayınlayacak, ancak çoğu insan için, yeni markanın ilk deneyimi Search ile olacak. Search UX (Kullanıcı Deneyimi) ve mühendislik ekipleri kimliğin ifade dizinini gösteren, metin ve ses sorgularının ilk düzenlemesini sağlamak için çok çalıştılar.


 

 

Daha Geniş Dağıtım


Tasarım geliştikçe, mühendislik, bizim kod tabanı üzerinde değer üretimi, sürüm kontrolü ve self-servis dağıtımı için benzersiz bir yaklaşım geliştirdi. Temel değerler için mükemmel pikselli SVGler (Ölçeklenebilir Vektör Grafikleri) kullanarak, biz otomatik olarak boyut, renk ve arka plan ihtiyaçlarını karşılamak için binlerce vektör tabanlı değişkenler ürettik. Bu değişkenler daha sonra tekrarından kaçınmak ve her takımın en doğru güncel değerleri kullandığından emin olmak için standart bir yerde bizim kaynak kontrolümüze kayıtları yapılır.


Bu bize tasarımın kullanıldığı her yerde piksel mükemmel olması konusunda yardımcı olur ve bizim 14,000 bayt’lık mevcut logomuz ile karşılaştırıldığında sadece 305 bayt olan tam renkli logomuzun özel bir biçimini oluşturmak da dâhil, boyutu ve gecikme için bu değerleri en uygun hale getirmemize izin verir. Onun karmaşık serifli fontu ve büyük dosya boyutu ile eski logo, düşük bant genişliği bağlantıları için logonun metin tabanlı yaklaşımına hizmet etmemizi gerektiriyordu. Yeni logonun azaltılmış dosya boyutu, bu geçici çözümü önlemektedir ve tutarlılık sonraki bir milyar dâhil olmak üzere dünya çapındaki kullanıcılara, Google’ı daha erişilebilir ve kullanışlı hale getirme hedefimizi göz önüne aldığınızda muazzam bir etkiye sahiptir.


Tasarımın Ötesinde

Tasarım çabanın sadece bir parçasıydı. Yeni kimliğin gerçekleşmesi tüm organizasyonu kapsayan, yüzlerce Google çalışanının farklı rollerde kolektif çalışma ve titizliğini gerektirdi. Onlar son piksele kadar sistemin oluşturulması ve uygulanması için büyük bir saygınlığı hak ediyorlar.

Yeni ürünler ve deneyimler oluşturarak hareket ettiğimiz sürece, biz bu işin yeni teknoloji biz her nereye götürürse sizin Google’dan beklediğiniz sadelik ve zevki sunmaya devam edeceğini umuyoruz.


Alex Cook, Jonathan Jarvis, Jonathan Lee

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder